Soms komt het voor dat iets niet naar tevredenheid loopt en dat je daar graag met een onafhankelijk iemand over wilt praten. De klachtenfunctionaris van CURA XL is onafhankelijk en biedt je altijd een luisterend oor.

Cliënten en ouders of verzorgers kunnen met vragen, klachten en voor ondersteuning bij hem of haar terecht. De klachtenfunctionaris luistert naar jouw verhaal en informeert je over je rechten en welke stappen je zou kunnen nemen. Er wordt samen met jou naar een oplossing gezocht en indien nodig kan hij of zij je helpen met het schrijven en indienen van een officiële klacht.
De klachtenfunctionaris is aangesloten bij een externe klachtenvereniging.

Download hier het klachtenreglement van CURA XL

Hoe kan ik een klacht indienen?

CURA XL probeert steeds de best mogelijke zorg en ondersteuning te bieden. Maar helaas kan er iets gebeuren waar je niet tevreden over bent. In dat geval doen we er alles aan om jouw klacht zo snel mogelijk op te lossen. Er zijn verschillende manieren om je onvrede te uiten en om een klacht in te dienen:

  • Door tijdige communicatie. Praat met degene over wie je ontevreden bent of een klacht hebt. Je zult zien dat er een goede kans is dat jullie er samen uitkomen.
  • Bespreek je klacht met de leidinggevende van het team. Als het nodig is, kan hier de klachtenfunctionaris bij aanwezig zijn.
  • Praat erover met de klachtenfunctionaris van CURA XL. Hij of zij gaat kijken of er samen een oplossing gevonden kan worden.

Indien je iets met de klachtenfunctionaris wilt bespreken, stuur een mail naar: klachten@curaxl.nl

Download hier het klachtenformulier

Externe klachtencommissie

Als je er niet uitkomt met CURA XL kan je contact opnemen met een externa klachtencommissie

Klik hier voor meer informatie over de externa klachtencommissie.

Stel je vraag
De gegevens verstuurd via dit formulier worden gestuurd naar een van onze medewerkers.
Er worden geen gegevens op deze server bewaard of gedeeld met derde partijen.