We hopen natuurlijk dat je tevreden bent over de zorg en/of begeleiding die je bij ons krijgt. Het kan altijd voorkomen dat je niet tevreden bent of een klacht hebt. Bespreek dit dan eerst met je begeleider binnen CURA XL. We gaan graag met je in gesprek en zoeken samen naar een oplossing. Vaak kun je door er samen over te praten al veel oplossen.
Wil of kun vanuit jouw situatie je onvrede of klacht niet bespreken met ons? Of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij? Dan kun je contact opnemen met
Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waarbij we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om in behandeling te nemen. En ze kijken welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of er iets onduidelijk is, nemen zij contact met je op. Met duidelijke en volledige informatie kan de klachtenprocedure goed opgestart worden.
Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.
Geef je klacht door met het
klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan
info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.
Het doel van ons en Klachtenportaal Zorg blijft het oplossen van onvrede en klachten.