CURA XL is een landelijke zorg- en dienstverlener met een lokale aanpak. Wij bieden zorg en ondersteuning aan mensen met complexe, meervoudige problematiek. Deze kenmerkt zich vaak door een dubbele diagnose met bijvoorbeeld psychiatrische problematiek en een licht verstandelijke beperking. Ook is er meestal sprake van gedrags- en/of verslavingsproblemen. Wij hebben geen contra-indicaties en werken zoveel mogelijk zonder wachtlijsten. Onze zorg kenmerkt zich door een laagdrempelige en persoonlijke aanpak.

Wij begeleiden jongeren en (jong)volwassenen met complexe meervoudige problematiek binnen de disciplines Ambulant en Beschermd wonen. Bij CURA XL werken circa 140 medewerkers verdeeld over teams in Groningen, Drenthe, regio IJsselland, regio Midden IJssel Oost Veluwe en Amsterdam Zaanstreek Waterland.

Wat zoeken wij in een teamleider?

CURA XL is op zoek naar ambitieuze mensen die met beide benen op de grond staan en een realistisch beeld hebben van onze doelgroep. Voor de regio West, kantoor Amsterdam, zoeken wij een teamleider om onze ambulante teams te versterken. CURA XL is een groeiende organisatie met ambities en zoekt voor deze functie een ambitieuze en hardwerkende collega die een verbindende rol kan spelen tussen team, gedragsdeskundige, regiomanager, organisatie en netwerk. CURA XL streeft altijd een positieve, en stimulerende werksfeer na, waarbij CURA XL ervoor gaat om medewerkers langdurig aan zich te binden.

De dynamische tijd en omgeving waarin CURA XL zich in bevindt, vraagt om een ervaren en gedreven teamleider. Je bent betrokken, kan relativeren en beschikt over een goede helikopter view.

Functie-eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van het werkveld.
  • Kennis van organisatorische processen.
  • Kennis van maatschappelijke ontwikkelingen en problematiek.
  • Kennis van de specifieke problematiek en mogelijkheden van de cliënt.  
  • Goed zelfstandig kunnen werken, maar ook in teamverband.
  • Kennis van en inzicht in administratieve en planningsprocessen.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Klant en resultaatgericht.

Wat ga je doen in deze functie?

  • Leiding geven aan medewerkers door de kwaliteit en kwantiteit van de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden te controleren en coördineren en medewerkers te begeleiden, instrueren, coachen en motiveren, waar nodig.
  • Zorgen voor de juiste kwantitatieve en kwalitatieve bezetting binnen het team; wervings-gesprekken voeren, roosters maken, cliënten onderverdelen in caseloads van medewerkers.
  • Als aanspreekpunt fungeren voor het bedrijfsbureau voor werkafspraken ten aanzien van administratie, communicatie, registratie en planning.
  • Bewaakt de uitvoering van overleg- en samenwerkingsvormen, neemt hieraan deel en levert in dit kader een bijdrage aan het organisatiebeleid en aan de werkontwikkeling.
  • Coördineert en initieert de communicatie ten aanzien van de uitvoerende administratieve taken die binnen het team uitgevoerd dienen te worden en bewaakt de effectiviteit hiervan.
  • Interne en externe werkcontacten onderhouden.
  • Signaleren en analyseren van knelpunten in de uitvoering van het operationeel beleid. Verbetervoorstellen doen en dit overleggen met betrokkenen.
  • Gesprekscyclus uitvoeren betreffende proeftijd, functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Een dynamische werkomgeving met een enthousiast team.
  • In eerste instantie een jaarcontract, maar bij goed functioneren is continuïteit in de functie gewenst en kan het overgaan in een contract voor onbepaalde tijd.
  • Mogelijkheid parttime te werken.
  • Arbeidsvoorwaarden en salaris volgens de CAO Sociaal Werk schaal 8 (minimaal €2.712,- maximaal € 3.864,- bruto per maand bij fulltime dienstverband à 36 uur per week). Exacte inschaling afhankelijk van relevante werkervaring.
  • Opname pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW).
  • Beschikking over een individueel keuzebudget en een loopbaanbudget. Het loopbaanbudget geeft je de mogelijkheid te investeren in duurzame inzetbaarheid, het individuele keuzebudget (o.a. vakantietoeslag 8% en eindejaarsuitkering 8,3%) kan naar behoefte worden ingezet in de vorm van tijd of geld.

Sluitingsdatum

31 december 2020

VOG

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste. Dit dient te geschieden binnen 4 weken na indiensttreding.

Solliciteren

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Reacties

Je kunt op deze vacature reageren door je CV + foto samen met je motivatie te mailen naar hrm@curaxl.nl o.v.v. Vacature Teamleider Regio West

Gedurende de sollicitatieprocedure wordt er zorgvuldig met de door jou versterkte gegevens omgegaan (volgens de richtlijnen van de privacywetgeving AVG).

Stel je vraag
De gegevens verstuurd via dit formulier worden gestuurd naar een van onze medewerkers.
Er worden geen gegevens op deze server bewaard of gedeeld met derde partijen.