CURA XL is een landelijke zorg- en dienstverlener met een lokale aanpak. Wij bieden zorg en ondersteuning aan mensen met complexe, meervoudige problematiek. Deze kenmerkt zich vaak door een dubbele diagnose met bijvoorbeeld psychiatrische problematiek en een licht verstandelijke beperking. Ook is er meestal sprake van gedrags- en/of verslavingsproblemen. Wij hebben geen contra-indicaties en werken zoveel mogelijk zonder wachtlijsten. Onze zorg kenmerkt zich door een laagdrempelige en persoonlijke aanpak.

Wij begeleiden kinderen, jongeren en (jong)volwassenen met complexe meervoudige problematiek binnen de disciplines Ambulant en Begeleid Wonen in de regio’s Noord (Groningen en Drenthe) en West (Amsterdam en omstreken).

Op onze woonlocatie in Beerta, bieden wij opvang, verblijf en begeleiding voor kinderen en jongeren van 6 tot circa 21 jaar. Dit gaat om kinderen en jongeren die om de meest uiteenlopende redenen (tijdelijk) niet thuis kunnen wonen. Onze zorg richt zich op twee belangrijke pijlers: Een Thuis en een Toekomst. Door een veilig thuis te bieden kunnen onze kinderen en jongeren zich op een positieve manier ontwikkelen en werken aan hun toekomst. Onze zorg kenmerkt zich door zoveel mogelijk samen te doen met onze kinderen en jongeren. Hierdoor wordt de zelfstandigheid en zelfredzaamheid gestimuleerd binnen ieder zijn of haar mogelijkheden. 

Om onze doelstellingen waar te maken zijn wij op zoek naar ambitieuze en hardwerkende collega’s die warm lopen voor onze jeugdige doelgroep. Passende zorg, waarbij er wordt gewerkt aan een echt thuis en een toekomst is hierbij zeer belangrijk. Dit doen we door te werken met lokaal talent zodat we optimaal gebruik kunnen maken van het natuurlijk aanwezige netwerk.

Binnen onze locatie hebben we vier verschillende leefgroepen van jong naar oud. Wij zoeken een ervaren en betrokken

EERST VERANTWOORDELIJK BEGELEIDER

28 – 36 uren per week

Wil jij door het coördineren, bewaken en geven van zorg een bijdrage leveren aan de opvoeding, structuur, veiligheid en nabijheid voor onze kinderen en jongeren, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen?

Ben jij die enthousiaste, gedreven en ervaren collega die zijn/haar mannetje/vrouwtje staat in complexe casussen en situaties? Breng jij voldoende kennis mee t.a.v. verschillende hulpvragen zeker in relatie tot hechtingsproblematiek en kan je goed overzicht houden? Kun je zelfstandig begeleidingsplannen opstellen, werkzaamheden coördineren en teamleden begeleiden? Lees dan verder, want dan zoeken we jou!

Voel jij je verantwoordelijk voor

  • de aanmeld- en intakeprocedure conform het primaire proces
  • de hulpvraag, behoefte en mogelijkheden van het kind en het vertalen daarvan in een begeleidingsplan
  • het geven van direct zorg (voor een deel van je tijd)
  • het fungeren als aanspreekpunt tijdens diensttijd voor afwijkende casuïstiek
  • het fungeren als eerste aanspreekpunt voor de directe zorg en voor het ontwikkelen en in standhouden van het relevante netwerk rondom onze kinderen en jongeren
  • het bewaken en sturen van de uitvoering van het kwaliteitssysteem en het signaleren van afwijkingen
  • de planning, bewaking en signalering van het dienstrooster
  • de planning van de uitvoerende werkzaamheden en het dagprogramma op de werkplek
  • de planning op van (bij)scholing, teamvergadering, intervisiebijeenkomsten

Breng jij het volgende mee om onze kinderen en organisatie verder te brengen?

  • een afgeronde HBO beroepsopleiding
  • SKJ geregistreerd
  • minimaal 5 jaar relevante ervaring binnen de jeugdzorg
  • ervaring met het coördineren van werkzaamheden en aansturen en begeleiden van teamleden
  • basiskennis van opvoedtaken, de sociale systemen, maatschappelijke ontwikkelingen en de specifieke problematiek van het kind, voor zover van belang voor de begeleiding en ondersteuning van onze kinderen en jongeren
  • sociale vaardigheden voor het begeleiden van kinderen, jongeren en teamleden
  • een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, nodig voor het verzorgen van rapportages en maken van begeleidingsplannen
  • een zelfstandige, oplossingsgerichte- en systeemgerichte beroepshouding

Dan bieden wij jou

  • een dynamische werkomgeving met een enthousiast team waar meedenken op prijs wordt gesteld
  • in eerste instantie een tijdelijk dienstverband. Bij goed functioneren zal de overeenkomst verlengd worden. CURA XL is een organisatie die gaat voor de lange termijn met uitzicht op een vast contract
  • de mogelijkheid om parttime te werken, minimale beschikbaarheid 28 uur per week.
  • arbeidsvoorwaarden en salaris volgens de CAO Sociaal Werk schaal 8 (minimaal € 2.867,- en maximaal € 4.355,- bruto per maand bij fulltime dienstverband à 36 uur per week). Exacte inschaling afhankelijk van relevante werkervaring
  • opname pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW)
  • de beschikking over een individueel keuzebudget en een loopbaanbudget. Het loopbaanbudget geeft je de mogelijkheid te investeren in duurzame inzetbaarheid, het individuele keuzebudget (o.a. vakantietoeslag 8% en eindejaarsuitkering 8,3%) kan naar behoefte worden ingezet in de vorm van tijd of geld

Het draaien van onregelmatige diensten hoort bij de functie. De diensten zijn wisselend.

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste.

Enthousiast geworden? Dan ontvangen we graag jouw motivatie en CV via s.sprik@curaxl.nl t.a.v. Suzanne Sprik o.v.v. Vacature EVB

Gedurende de sollicitatieprocedure wordt er zorgvuldig met de door jou verstrekte gegevens omgegaan (volgens de richtlijnen van de privacywetgeving AVG).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Stel je vraag
De gegevens verstuurd via dit formulier worden gestuurd naar een van onze medewerkers.
Er worden geen gegevens op deze server bewaard of gedeeld met derde partijen.